ponedeljek, 20. avgust 2012

Minute za jezik: Kako pišemo barve?

 Koliko odtenkov ima posamezna barva? Ogromno in prav toliko imen. Ste se že kdaj znašli v težavah, ker niste vedeli, kako bi barvo zapisali? Za večjo nazornost sem izbrala zeleno.

Odtenki zelene
Ustvarjalci se pogosto srečujemo z imeni barv, osnovna poimenovanja še zdaleč niso dovolj, zato se marsikdo pogosto znajde v zagati, kako pravilno zapisati ime barve. Če je ime barve sestavljeno iz več pomenskih sestavin, imamo 3 možnosti:

  • pišemo skupaj
Skupaj lahko pišemo barve s pridevnikom "svetel", "temen" oz. drugo barvo, npr. svetlozelen, temnozelen, sivozelen.

svetlozelena
temnozelena
sivozelena


  • pišemo narazen:
Narazen pišemo iste pridevnike za barve kot zgoraj, poleg tega pa MORAMO pisati narazen pridevnike za barve, ki jih primerjamo z nečim (razvežemo z veznikoma kot, da), npr. svetlozelen ali svetlo zelen, temnozelen ali temno zelen, sivozelen ali sivo zelen; olivno zelen (zelen kot oliva), kričeče rdeč (rdeč da kriči).

olivno zelena

  • pišemo z vezajem
Ko predmet sestavljata dve barvi, pri poimenovanju uporabimo vezaj (črtica brez presledkov), ki nadomešča veznik "in", npr. sivo-zelen.
sivo-zelena
Upam, da sem bila jasna. Nalašč sem se izogibala preveč strokovnemu razlaganju pravil in sem raje posegla po konkretnih primerih. Če povzamem: sivozelena je isto kot sivo zelena, nikakor pa ni isto kot sivo-zelena. Lep dan vam želim.

Če se vam glede na to tematiko vseeno pojavljajo še dodatna vprašanja, jih zapišite v komentarje pod to objavo. Odgovorila vam bom v najkrajšem času. Mogoče bo tako nastala še kakšna objava na podobno tematiko.

2 komentarja:

Klara pravi ...

Lepo si to razložila...prava slavistka. Sem šla prav pogledat v svojo predzadnjo objavo, če sem prav napisala srebrno - zelena....in celo sem... Pozdravček... :))

Martina pravi ...

Hvala za nekaj poučnih minut. Vsebina - zelo uporabna, prikaz - zelo nazoren in učinkovit. Če bom imela kakšno vprašanje na to temo v prihodnosti, se bom vsekakor obrnila nate. Prisrčen pozdrav

Ne prezrite ...

Priznanja in nagrade v aprilu 2022